Virkad sommarhatt



I helgen har jag pysslat med en beställning på två små hattar. De är virkade enligt beskrivningen som jag bjuder på lite längre ner på sidan. Jag ska skicka dem till de små damerna imorgon och jag hoppas de känner sig fina i dem. Jag har virkat dem i Mercan garn som är 100% acryl men som känns som lenaste bomull. Ett garn som passar bra till barnsaker då du enkelt tvättar det i maskin 40 grader. Men som allt stickat eller virkat ska man ju inte ha sköljmedel i och inte heller torktumla sådana plagg.
Hattarna är ett tydligt bevis på att man behöver inte använda "fina" garner eller bara avancerade tekniker. Ibland är det enkla det vackraste.

Idag ska jag försöka hinna med att påbörja en virkad väska till mig själv. Jag har märkt att när man har en söt klänning eller dylikt kan jag ibland sakna en sådan där liten lagom sak som passar till alla färger. Därför ska jag virka den i flera olika färger så den kan följa med på det mesta. Det kommer bild så småningom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0