Projekt

Försöker få ihop flera projekt nu. En kollega till mig ville också ha en hatt men med större brätte. Det blev en akutbeställning på garn då jag inte har så det räcker.
En annan kollega har bett  mig  hjälpa henne sticka upp två tröjor som hon har köpt garn och mönster till men som hon inte själv blir färdig med. Den första som jag har börjat med är en mönsterstickad kofta. 
Samtidigt har jag börjat kroka en kappa till mig själv i ett underbart stålblått garn som jag köpt i USA. Jag kommer inte att kroka den som den andra vuxenkappan utan kör med enkel krokmaska hela vägen samt att jag gör den inte lika figusydd. Jag har hittat ett mönster på drops som gäller en virkad kappa vilken påminner om odd mollys grandma coat. Bara för att göra den till min egen så ändrar jag i mönstret och krokar den istället  http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=28&lang=se .  Det ska bli spännande och se hur den blir. Hoppas nu garnet räcker för det blir för dyrt och för långt att åka till USA för att komplettera.
Ha en underbar söndag alla för vädret är ju underbart. Själv har jag jour idag med 12 tim så förhoppningsvis blir det lite tid övet till något av de små projekten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0