Uberlånga sockar o sjösjuka



Då var de uberlånga sockarna klara och jag hoppas att även färgen föll den nya ägaren i smaken.

Det blev en lite för spännande helg då vi i lördags skulle åka med lilla båten Jeppe från Landskrona till Nyhavn och det var styv kuling på sundet. Av de drygt hundra passagerarna var vi nog bortåt trettio som vad döende i sjösjuka och spyornas klassiska stank fyllde båten. Till och med en besättningsmedlem som hade jobbat 40 år på båtarna och aldrig förut drabbats av sjösjuka, insjuknade. Jag undrade hur många som valde tåg hem denna afton. Jag skulle ju fira min födelsedag i köpenhamn med maken men det blev mest ett tappert försök till återhämtning. Vi var eniga om att denna födelsedagen åtminstone blev minnesvärd och han lovade inga fler båtfärder i december månad :-).
Nu ska jag försöka hinna med raggsockar x 2 par som ska gå till stockholm och ipadfodralet ska också avslutas. Efter det ett par vantar till en kusin som fyller år och halsvärmare till mig själv o Stella. Så det är bara att greppa stickorna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0