Krokad väska



En liten väska som passar till höstens färger fick det bli. Jag har krokat den med enkel krokmaska i bomullsgarn. Färgen heter sand. Blommorna är virkade i ett camoflaugeraggsocksgarn för att få med de höstiga färgerna. Jag har insett att jag har rätt mycket i olivgrönt inför hösten i garderoben så jag tänkte det skulle fångas upp i blommorna. Den är superenkel att göra. Du lägger bara upp så många maskor du behöver för att få en bredd som passar dig och så krokar du på för glatta livet tills stycket är dubbla längden. Vik den dubbel med rätsidan utåt och virka sedan ihop sidorna med ett varv fasta maskor. Virka även ett varv fasta maskor längs ovankanten för stadgans skull. Handtagen krokade jag på längden så jag mätte på själva väskan hur många maskor det skulle gå åt för lagom längd. De är sedan fastsydda på ett avstånd som såg bra ut. Därefter har jag virkat 6 blommor och sytt fast 3 på varje sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0