Virkade maneter

Eftersom trenden nu går mot att man ska pryda hemmet med vuxenmobiler var jag tvungen att testa. Det blev maneter o själv tycker jag de blev trevliga. Den stora maneten ska få en tunn ljusslinga i sig. Tanken är en slinga ner i trådarna o sedan fästa de andra på undersidan av kroppen. Jag la upp 6 fm o slöt i en ring. Därefter ökning som vanligt för att få det runt dvs varv 1. Öka i varje fm = 12fm. Varv 2 öka i varannan fm = 18 fm osv tills den blir så bred som jag önskar. Därefter virkade jag runt utan ökning för att få kroppen lagom lång. Avslutade m ett varv kräftmaskor. Trådarna är pälsgarn som jag klippt dubbellängd o trätt genom maskorna på unders av kroppen o fäst endast med en dubbelknut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0