Sista storkoket

 
Jag fick för någon vecka sedan en låda med äpplen av Elin och Danne och idag skulle de göras om till mos o paj :). Det tog halva dagen men så här fint blev resultatet och nu så har jag totalt i år kokat 110 burkar med olika sorters sylt/marmelad och mos. Lite mer än 60 blev sålda till min forna chef men de återstående 40 står nu och stoltserar i garaget. En hel del mos står det Tobias på för min kära svärson älskar sin svärmors mos och vilken svärmor kan väl motstå detta. Övrig familj här hemma såsom svärfar, svärmor och Jonna ska också få del av godsakerna :). Några burkar ska också bli julklappar. 
 
Nu packas grytorna ihopa då de nu får vänta till nästa års skörd. Det enda som kvarstår i tillverkningen är att koka lite saft. Det blir inte de där 40 literna som jag kokat varje år för de blir inte uppdruckna så i år blir det bara något eller max 2 kok av det. 
 
Skulle sylten inte räcka trots antalet så har jag fryst in lite bär så att det snabbt kan ordnas fram mer av det . 
 
Ikväll ska svärfar komma och mumsa på pajen. Alla andra är upptagna. Linda jobbar och svärmor är i spanien och gottar sig i värmen. Jag har skickat sms till Jonna så vi får se om hon kan men Julia ska sova här inatt så hon får också vara med och mumsa. 
 
Nu ska jag fortsätta kroka på ett par vantar som jag fått i beställning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0