Pippitröja

Igår kväll skrev jag mitt inlägg tre ggr. Laddade upp samma bilder och varje gång jag tryckte publicera försvann alltihopa. Det är fruktansvärt frustrerande när man är van att kunna lita på sitt nätverk. Så efter tre försök och över en timmes arbete fick jag till slut ge upp. Vänta är inte heller min stora styrka om man säger så då jag tillhör släktet jalla jalla.
 
Det blev en stor dag för Stella som tappade sin tredje tand. Nåja tappade och tappade. Den var lös och då sa jag att om Bodil varit här så hade hon dragit ut den. Jasså? sa Stella och tog in två fingrar i munnen och drog ut tanden. Så var det med det :-)
 
 
Pippitröjan blev äntligen färdig och Stella blev jättenöjd. Jag har stickat den i Himalaya Mercan garn och för att inte den skulle bli för bred som jag oftast tycker pippitröjorna är stickade jag den i str 2 år men behöll längderna. Den blev perfekt. Ärmsluten och nederkanten fick avslutningsvis ett varv fm för att inte kanten ska vika sig. Det blir lagom att virka 4fm och hoppa över den 5:e.
 
Stella blev så glad för den så trots att temperaturen var en bra bit över trettio så skulle den absolut med när vi skulle till Alicantes flygplats för att hämta Hannah och Jonte.
Det var nära vi kunde missat deras ankomst för på vägen till flygplatsen hade en förfärlig olycka inträffat och vägen var helt avstängd. En personbil hade troligen kört om en  lastbil med resultatet att den då frontalkrockat med en buss. Tänk dig att smälla rakt in i en buss och sedan få en lastbil i baken. Det fanns inte längre något framsäte så utgången av olyckan var ganska tydlig. Lika skrämmande var gång man ser sånt och man tackar sin stjärna att man inte gav sig av 5 min tidigare....
Det blev en rejäl omväg men till slut var vi framme och som tur var så var planet lite försenat så vi fick i alla fall vänta lite på dem.
 
Vilken lycka i ett modershjärta när man ser sin unge komma gående  och om en sekund är det kramdags <3
Det ska bli underbart att få rå om Hannah dessa dagarna och jörgen blev lika lycklig att få hit sin son så de kan få lite egentid.
 
Det blev poolbad för killarna o Stella direkt när vi kom hem medan jag fixade maten. Hannah höll mig sällskap.
När vi satt ute och åt så fick jag fotat den söta lilla ödlan som bor här
 
När Jonte hade lagt sig kom han ner eter en stund då en kackerlacka av modell monstrum satt på väggen. Den avlivades snabbt o enkelt med spray. Jörgen blev jätteimpad när han såg hur snabbt den dog och först då insåg han kampen mot sprayen och kackerlackorna jag hade haft i badrummet häromdan haha.

Kommentarer
Postat av: Julia Rosén

Ett tips att innan du klickar på publicera så kopiera texten så du bara kan klistra in den ifall det skulle krångla något mer :)

2012-07-03 @ 09:08:14
URL: http://juliarosen.spotlife.se
Postat av: Bara jag

Redig tös den där Stella, lite av min takter i henne. Du är stor nu Stella med så många nya taggatänder i munnen :)
Inte så konstigt att Stella blev glad av att fåen sån fin pippitröja, du är du Tina <3

2012-07-04 @ 21:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0