Stickad babykofta

 
Det är full rulle i min tomteverkstad. Jag jobbar så att stickorna glöder och idag blev denna lilla babykofta klar. Den är i strl 8 mån och jag har stickat den i ett härligt mjukt babygarn som kan tvättas i maskin på 40 grader. Som alltid ska man såklart inte lägga i sköljmedel när man tvättar stickade plagg då de tappar form och spänst. Det gäller även köpta stickade plagg. Tyvärr slarvar många med det och förstör då sina fina stickade plagg.
 
Idag och imorgon sitter jag fast på långa jourer på jobb så det känns lite snopet med tanke på att det finns en hel del förberedelser kvar som jag vill hinna med. I mitten av veckan ville jag köpa gran men Jörgen tyckte det var för tidigt och ville göra det idag när jag jobbar. Frågan är bara om han hinner det då han först haft en liten minirättegång i morse och sedan varit iväg med sina stora barn hela dagen och shoppat. Lyckas han ska det bli kul att se granen för han väljer alltid den mest  missbildade av dem alla :-)
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Haha, Jörgen o julgran passar ju absolut inte ihop, har sett en del missfster hos er :)

2012-12-21 @ 16:44:14
Postat av: Bara jag

Koftan är så fantistiskt fin. Puss

2012-12-21 @ 17:23:24
Postat av: Anonym

I år fick Stella välja vet inte om det blir bättre eftersom det är min dotter och förmodligen har samma "goda" smak som mig. Nåväl skönt att göra någon glad !

2012-12-21 @ 18:18:27
Postat av: Bara jag

Hoppas den står kvar till nyår Jörgen så jag får se exemplaret :)

2012-12-21 @ 22:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0