Havrebars

Idag bjuder jag på ett recept på havrebars. De är super att inta före eller efter träningen. Eller som ett nyttigt mellanmål när tiden inte räcker till.

10 portioner

3 dl havregryn
0.5 dl pumpafrön
0.5 dl solrosfrön
100 g mörk choklad
100 g aprikoser
1.5 dl honung
4 msk råsocker/strösocker
2-3 ägg
50g smör
1 tsk salt

Gör så här:

1. Rosta havregrynen i ugn. Hacka chokladen i små bitar, strimla aprikoserna och smält smöret

2. Blanda alla ingredienser och tryck ut i en form så att massan blir ca 2 cm tjock. Baka i ugn på 180 grader i ca 15 minuter. Ta ut formen och skär i bitar medan kakan fortfarande är varm.



Idag är sista kvällen med Hannah hemma. Hon åker tillbaka till Stockholm imorgon så tjejerna fick rättvist dela på mig.



Stella tycker det är lite jobbigt att jag måste vara mamma till fler än henne :-)

Imorgon ska jag hämta Stella lite tidigare från skolan då hon skall iväg och jobba lite. Det ska göras en brochyr till alla barnen som kommer till oss för operation med bilder och förklaring vad som ska hända under dagen och Stella är tillfrågad att agera modell på denna så det tycker hon är jättespännande. Vi får se hur det går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0