Första veckan

Så fort det gick. Redan har första veckan gått på nya jobbet. När det gäller den elektiva verksamheten så har de likvärdiga operationer som vi har plus ganska många till. Det som förundrat mig lite är att vi är enligt vad jag upplevt första veckan bättre strukturerade i rutinerna kring patienterna vid elektiva operationer. Här har man inte lagt tid på någon särskild preoxinering. Man höjer inte heller huvudändan. Patienten kommer ofta om det är en slutenvårdspatient rullande med vaktmästaren och kan sedan ligga ensam med klocka en stund i förberedelserummet. Patienterna rakas i förberedelserummet av en usk innan de rullas in på salen. Nu har jag bara varit med en vecka men ser en hel del förbättringsarbete som lätt hade gjort livet enklare för dem. 
 
Elvira, du och dina kollegor var stolta över Landskrona... ni hade dött!!! i Helsingborg.... när det gäller steriliteten hohohoho.....<3 <3 <3 
 
Jag tycker också att Landskrona är bättre på att ta hand om sina nya. Jag har två underbara damer som handledare och de tar väl hand om mig men förutom det så är inte nyfikenheten så stor bland de nya kollegorna kring vem man är osv. Eftersom vi löser varandra på fika och lunch så blir det att sitta ensam eller att trycka in sig vid ett bord och då får man lyssna på de andra. 
 
Det känns skönt att veta och jag  förstår nu när våra små doktorer och andra elever välsignar oss som de gör för de har faktiskt rätt :)
 
På måndag ska jag gå och söva borta på MR så det blir spännande att se hur det funkar där borta. Därefter har mina handledare äskat om att vi ska få akutsalarna. Det finns ju i ärlighetens namn inte så mycket att lära på de elektiva operationerna mer än var patienten kommer ifrån och vart den ska. Vilket läge den ska ligga i osv men det kan man ju fråga sig fram. Själva anestesin är ju densamma och har jag inte lärt mig söva på alla dessa år så lär jag mig aldrig hihi... nä hit med lite katastrofer och en massa pumpar hit och dit så jag får något att bita i :)
 
Denna veckan har det inte blivit någon träning... bara 6km på hela veckan. I förrgår när jag skulle springa blev klockan så sen så det blev bara att ta av sig kläderna igen. Ikväll ska jag springa midnattsloppet i Malmö så det borde ju gå fort runt då benen sällan fått vila så mycket som de gjort nu.
Håll tummarna :)... och vill ni följa mig under loppet som startar 21.40 kan ni gå in på www.midnattsloppet.com välja malmö och söka tävlande 2419 då får ni mina tider under loppet vid 1km 5 km och någon till förutom måltiden... 
 
Ha en härlig varm och solig lördag alla 

Kommentarer
Postat av: Elvira

O älskade vän vad jag saknar dig😔. Japp, det inte är konstigt att folk kallar oss "den renaste avdelning" O du tjejen du klarar alt👍lycka till i kväll jag skall följa DIG på hemsidan
Kramiz😘

2013-09-07 @ 11:00:55
Postat av: Camilla Mårtensson

Det lönade att få vila benen i form

2013-09-08 @ 15:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0