Virkade tofflor




Så här blev Stellas tofflor när de var klara. Jag virkade en rosa kant runt öppningen och virkade sedan likadan blomma på skorna som på väskan och sydde fast. På så vis har hon nu ett set med väska och matchande skor. Skorna är gjorda på frihand då jag inte hittade något passande mönster.
De är virkade i 100% bomull så det är bara att slänga in dem i tvättmaskinen när de är smutsiga.

Idag fick mina stora flickor en liten roadtripp. De skulle till väla men beslöt sig plötsligt för att åka till Ullared. De verkar ha haft en härlig tjejrunda. Jag passade på att lägga in en beställning när jag hörde att de var på väg dit på läppstift eftersom jag är en läppstiftsmissbrukare.

Natten var inte kul med denna ömma hals men under dagen har jag tagit mina doser Echinaforce och känner mig redan bättre. Hoppas det är över snart igen. Gillar inte att vara sjuk... trött är jag dock nu. Ikväll får det bli tidig sänggång.

Härligt att kunna sluta på jobb kl 17 och det fortfarande är ljust ute. Vet inte om det bara är jag men på en gång känns det som att dygnet blir lite längre och jag orkar göra mer när jag kommer hem. Det är utan tvekan vår i luften nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0