Snart en kofta



Nu börjar jag närma mig slutet på min kofta endast ett framstycke har jag kvar innan det är dags att sätta ihop den. Jag har lagt ner rätt så mycket krut på den så jag hoppas den blir lika fin som jag hoppats på. Planen är att använda den som en vårjacka och därför har jag använt ett garn med 25% ull i för att få lite värme. Mönstret har jag hämtat gratis på drops hemsida. Här får du länken till just denna kofta
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=1&lang=se

Idag jobbar jag kväll trots att jag inte är kry ännu men jag har jour och det är begränsat vad jag har för patientkontakt och då får jag väl klä mig i munskydd. Nu tror jag knappast att jag smittar ändå eftersom jag varit sjuk i en vecka nu. Insåg dock när man börjar räkna efter att om jag hade blivit hemma ikväll och imorgon då jag har tolv timmars jour skulle bli alldeles för kostsamt. Typiskt är dock att varje gång jag ska jobba helg så visar sig den vackra solen och värmen. Det var precis samma sak förra gången jag jobbade helg. Jag kommer ihåg för några år sedan kunde Bodil nästan bestämma vilka dagar hon skulle vara ute genom att följa mitt schema för det var alltid garanterat fint när jag jobbade. Lite orättvist faktiskt.

Nu hoppas jag att ni andra får en underbar helg. Att jag får tillbaka hälsan så jag kan komma ut o springa och att allt är som vanligt igen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0