Virkade 5 star väskor

Barnbarnen fick när de fyllde 2 år dessa virkade väskor. De fylldes med virkade bakverk.  Botten på väskan är oval och den är gjord samma vis som botten på converse skorna fast givetvis fler maskor i uppläggningsvarvet och så ökade jag maskor i så många varv att botten blev lagom. Därefter virkade jag mönstret  5 star som jag  använde mycket i vintras till mössor.  Ett mönster som blir som små stjärnor, därav namnet. Du hittar fina tutorials på Youtube om du skriver 5star.  5 star blir väldigt vackert och är dessutom jätte kul att virka. Här valde jag offwhite till botten och två nyanser lila till väskan. När jag hade ca 5 varv kvar gjorde jag en luftmaskbåge och hoppade över lika många maskor för att sedan hämta upp dem i bågen på nästa varv. På så vis blev det snygga handtag som jag också med säkerhet vet att tjejerna inte kan få runt halsen av misstag. 

Kommentarer
Postat av: susanne

Hej
Kommer du att lägga ut mönster på dom fina väskorna?
Tacksam för svar

Svar: Hej Susanne jag har gjort en oval botten och sen virkat runt i 5star mönster. Om du går in på Youtube finns där en bra tutorials på mönstret mvh tina
nines-design

2016-06-17 @ 13:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0