Raggsockor stickade från tå

 
Härligt raggsocksgarn  schoppel wolle 75% ull och 25% polyamid stickor 2,5.  Jag har stickat dem enligt beskrivning från wermland.nu men jag har använt ett annat maskantal än det hon har i sin beskrivning. Foten fick 62 maskor istället för  54. Sen har jag räknat om med den siffran som utgångspunkt.  Resårvarvet slutligen stickade jag 72 maskor.  Jag har använt sticka 2,5 och storleken på sockarna  är 39. Det är både roligt och praktiskt att sticka från tån då man verkligen kan använda garnet fullt ut.  Här blev skaftet 28 cm. Imorgon flyttar de till sin ägare som jag hoppas blir nöjd

Kommentarer
Postat av: Berit Eriksson

Tack för att du delar med dig av dina mönster . Du har skrivit mycket pedagogiskt så jag tror att jag klarar av att virka ett par converce till mitt kommande barnbarn. Jag har endast virkat mormorsrutor förut . Mvh. Berit

Svar: Vad roligt att höra stort lycka till med ditt projekt :)
nines-design

2015-03-05 @ 17:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0