Stickade mössor

 
En lite annorlunda stickad mössa. Superenkel att göra. Lägg upp antalet maskor som behövs delbart med 6. I detta fallet lade jag upp 60 maskor på sticka 4.5 då mössan skulle passa 40-42cm. Jag stickade 3 räta 3 aviga på rundsticka så långt som behövs för uppvik av mössa och huvudets höjd. Här stickade jag ca 19 cm. Därefter ett hålvarv där jag lyfte en maska och drog den över nästa i mitten på de 3 räta maskorna och i mitten på de 3 aviga maskorna. På nästa varv lade jag upp dem igen och fortsatte sticka en bit. Därefter avmaskade jag alla maskor i resår 3 räta o 3 aviga. 
Slutligen stickade jag ett snöre med två strumpstickor bestående av i detta fall 3 maskor blev lagom tjockt. När snöret var tillräckligt långt för att kunna göra rosett och en bit som hängde ner maskade jag av. 
Resultatet blev en annorlunda men snygg mössa tycker jag 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0