Stickade cocoons

 
 
 
Fast min dotter inte var sugen på dem kunde jag inte avstå från att göra dem i alla fall och hoppas innerst önskar jag att hon ser finessen med dem och trots det kommer att använda dem.
 
Det finns inget mönster på dem men jag delar gärna med mig hur jag gjort.
 
Jag har stickat i ett garn som passar sticka 4-5. Jag har stickat dem på rundsticka 4.
 
Lägg upp 96msk och sticka resår 3 am och 3r msk några cm. Jag stickade 8 varv resår.
Därefter stickade jag mönster enl M 2. tills arbetet mäter ca 47 cm. Därefter avmaskade jag enligt följande.  Sticka 10 msk sticka ihop 2 msk fortsätt så varvet ut. Sticka ett varv slätstickning och på nästa varv sticka 9 msk och minska sedan genom att sticka ihop 2msk. Fortsätt så tills du har 8 msk mellan minskningarna och fortsätt därefter minska på varje varv tills maskorna mellan minskningarna tagit slut. Sticka ihop maskorna 2 och 2 och avsluta på nästa varv genom fönstret dra igenom tråden i de resterande maskorna. 
Ringen betyder ett omslag och trekanten att du stickar 2 räta msk tillsammans. Färdiga mått är ca 25-26 cm i enkel bredd och ca 51 cm lång.
Hoppas jag varit tillräcklig tydlig annars får ni gärna hojta så gör jag mitt bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0