Dubbelstickade sockar

 
Nu har kylan kommit o varma fötter ett måste.  Jag har Dubbelstickat två par sockar till barnbarnen.  Ja det syns bara ett par på bilden 😄.  Först stickade jag ett par sockar i sandfärgat raggsocksgarn och eftersom det är tjejer valde jag vridna räta maskor i resåren.  Det blir lite snyggare tycker jag När sockan var klar plockade jag med ett mjukt acrylgarn upp maskor på insidan av upplägget och stickade ett par identiska sockar som jag när de var klara vek ner i den första sockan.  Det syns på bilden där jag vikt ner den ena sockan.  Det är precis samma teknik som när man dubbelstickar vantar.  Jag visste inte om det skulle bli bra men det blev jättebra och istället för att köpa dyra tossar är det bara att sticka nya när det behövs.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0