Virkad blomsterhatt

 
En liten virkad hatt i offwhite med rosa och grå blommor. I de små rosa blommorna har jag sytt dit små grönländska pärlor. Hatten är virkad enligt fantasin och jag har inget mönster men denna är tänkt till en ettåring.  Den är stor på dockan men det syns inte så bra. Jag har använt bomullsgarn och virkat med nål 3. Jag la upp 12 stolpar och ökade 12 varje varv förutom sista varvet där jag ökade med 8 för att få en totalsumma på 80 stolpar. Därefter virkade jag till mössan mätte 13 cm och då virkade jag två varv med fasta maskor för att slutligen klämma till med ett varv bågar. 
 
Mössan är beställd av en kollega som ska ge den till sitt lilla barnbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0