Småkliniker

När jag kom till jobb imorse blev det inget kaffe eller morgonmöte då jag och handledaren direkt fick gå och förbereda. Idag fick jag först gå på MR och söva barn. Man fick ta med sig ett röntgenbord med allt smått och gott som behövs vid anestesi. De hade en liten portabel narkosapparat som stod emot magnetstrålarna på röntgen. Den påminde om hur narkosapparaterna såg ut förr. Det blev ingen frukost så jag var hungrig som en varg och har nu lärt mig att ska man ut på småkliniker gäller det att man ätit innan för sedan går det i ett. Två barn sövdes där och båda ska man själv transportera till postop. När vi var klara och hade tagit med oss vår packning tillbaka till operation var det dags för en snabb lunch.
 
 
Efter lunchen blev det dags att åter packa ihop sig för att nu gå upp på ögon och söva där. Som ni ser var det inte helt smidigt och enkelt utan det kräver en hel del transport. Min handledare tyckte det var skönt att ha mig bredvid för då behövde hon inte gå flera gånger för att få med sig allt. Vi fick ta med oss två pumpar för TCI, ett rött röntgenbord med allt som behövs och en narkosapparat. Mellan patienterna forslar man dem sovande i hiss ner till postop som ligger ett våningsplan ner och i en annan flygel på huset och när sista patienten var klar fick man ge sig upp igen efter att man lämnat den för att åter packa ihop och forsla ner allt till operation igen.
 
Imorgon blir det akutsalar för min del så jag önskar en liten katastrof som givetvis ska sluta lyckligt :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0