Midnattslopp och kökstjänst

Igår kväll var det dags för midnattsloppet. Jag hade hoppats på att slå eller tangera mitt rekord som var 53.10. Lite osäker blev jag dock då jag inte hunnit träna och bara hade sprungit 6 km på hela veckan. Det är tidskrävande att byta jobb :)..
 
Oavsett vilket så bar det iväg och jag tyckte jag hängde med bra. Som alltid är det lite ruffigt på vissa ställen ute på banan och ett par gånger fick jag bromsa då det blev stau vid svängar osv. Men det kändes snabbt och det var det minsann för att vara mig.. jag är ju faktiskt inte någon elitlöpare och i sanningens namn inte helt ung längre heller. Jag sprang i mål på 52.12 och slog mitt rekord med 58 sekunder så jag var superlycklig och ska vara det ett tag hihi... men som sagt det kan ju bli bätte. Mitt mål är att någon gång i livet få göra sub -50 det hade varit något det... vem vet..
 
Idag blev en lång kökstjänst. 11 timmar blev det totalt men då fick jag också kokt undan en hel del. Det blev äpple/plommon mos med vaniljstång och äpplemos med vaniljstång. 
Det blev också lagt in lite auktioner på Tradera. Jag tycker inte det är någon idé att hålla på att spara kläder eller skor om man ändå inte använder dem. Bättre någon annan får nytta av det och så blir det lite luft i garderoberna.
 
Nu ska jag försöka förbereda inför morgondagen. En omelett ska skapas och så ska jag packa ihop lite ugglemössor och andra virkade mössor jag gjort då käkkirurgen efterfrågat dem. De brukar handla av mig så det var lite kul att träffa dem på nya jobbet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta Li

Grattis till ett bra lopp. Kul att jag fått tillträde till din blogg. Tack!!! Ha det bäst Vännen. Vi hörs ( och ses snart hoppas jag). Kram Lotta

2013-09-08 @ 20:33:34
Postat av: Camilla Mårtensson

Du äger bruden

2013-09-09 @ 13:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0