Dag 1

Idag var dagen med stora D. Min första arbetsdag i Helsingborg. Jag blev bortskämd med att en kollega, Anita hämtade mig på morgonen och visade mig på plats. 
 
Jag har två handledare och idag gick jag med en kvinna som heter Gunilla, såklart heter väl alla kvinnor Gunilla hehe. Vi var placerade på käkkirurgrn och som patient där var hälften av personlen känd för mig. Operationerna var intressanta och den sista ganska burdus då man flyttade ovankäken På patienten. 
 
Det var en ovanlig känsla att vara helt okänd då personalen i landskrona känns mer som en familj än bara arbetskamrater. Den biten känner jag blir jättetuff och det gjorde lite ont i hjärtat när känslan flög på. Jag försöker tänka att de som är mina riktiga vänner kommer att finnas kvar i mitt lv och kanske finner jag dessutom nya.
 
när arbetsdagen var slut var jag ganska omtöcknad och full av intryck. Jag hade tur att få åka med Anita hem. Imorgon ska jag inviga mitt månadskort och cykelfrågan som hängt i luften blir nog inte så enkel som jag trott. Cykelparkeringarna i Helsingborg känns inte som något man vågar lita på.....
 
Väl hemma, hungrig och trött möts jag i dörren av en liten tjej som inte alls mår väl. Huvudvärk, ont i kroppen o begynnande snuva. det serverades en skvätt ipren o så håller jag tumme att det bara är snuva kvar imorgon.
 
Imorgon fyller min Hannah 21 år. jag hoppas hon får en bra födelsedag och som vanligt är det jobbigt att vara mamma på distans <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Ojojoj jag saknar min syster !!!! Kram på dig !!!!!!!!

2013-09-03 @ 17:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0