Äpplemos m vanilj

 
Dagen började åter enbent men med en förhoppning för både igår och idag kan jag vicka på stortån så nu har jag bestämt mig för att inget är trasigt och att det bara är en rälig stukning efter ett rejält trauma. Mr röntgen på tisdag lär ge mig sanningen.
 
Det blev en snabb frukost och därefter gjorde jag det som är så jäkla trist men ack så nödvändigt. Jag gick igenom alla skåp och lådor på badrummet. Sorterade slängde och städade i allla hörn och kanter. Duschen och toan och golven blev skinande rena och om man skulle vara lite kokko i huvudet kan man numera äta på toa. Nu lär ju inte det behövas eftersom det finns ett kök i vårat hus :)
 
När väl badrummet tjoade och skrattade av lycka att få vara så rent det bara kunde gav jag mig i akt med äpplena som vi plockat i vår trädgård och i grannens. Jörgen fick en fin låda äpplen av Elin idag som ska bli mos nästa helg. Det tar en himla tid det där moskokandet så plötsligt insåg jag att några glas vin senare och 15 burkar fyllda med mos så var det kväll. 
 
Stella och jag cyklade en liten runda och körde inom svärfar som fick äran att äga första mosburken hihi. Hoppas han låter sig väl smaka. Jonna om du kör förbi finns det burk till dig med. Mosen var idag kokt på äpplen med lite plommon i för sötman vilket gör att man knappt inte behöver något socker i för det blir så sött och gott i alla fall. Det blir inte sämre av att moset kokats med vaniljstång och som förstärkning vaniljsocker mums.. smaskigt att äta som det är med lite mjölk bara men det är väl kanske lite slösigt :)
 
När allt var klart insåg jag att jag inte ätit sedan bullen till frukosten hoppsan förutom en näve nötter så nu är Jörgen och Jonathan som övningskör iväg och hämtar välförtjänt pizza. Det är bra det där med övningskörning för det är första gången på flera år som man enkelt kan locka ut gossebarnet från rummet utan besvär. 
 
Nu blir det snart pizza säkert liiiiite vin till och så ska ett par raggsockar se dagens ljus.
Ha det bäst alla.

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Wow vad du är duktig

2013-09-14 @ 21:27:29
Postat av: Svärfar

Tack för moset det smaka bra.

2013-09-14 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0