Olycka

 
Jag hann inte mer än skriva olycka på inlägget igår förrän den var framme. Linda och Alex skulle komma en runda och jag skulle tända lite ljus. När jag lägger ner stickan i den nya asken tar alla stickorna samt svavlet fyr och flammorna slickar min hand innan jag hinner slänga asken ifrån mig. Med tanke på att det blir ca 700 grader varmt av sådana stickor så räckte de sekunderna innan jag hann slänga iväg asken för att göra åverkan. 3 fingrar blev brända och som tur är så de två är bara vanligt brända men tummen hann bli svart både på fingerblomman och i första leden. 
 
Alex är en fantastisk svärson... ja det var ju ingen nyhet .... men om någon missat det.... han ringde sin far som tjänstgjorde (han är brandmästare) och han kom hem på akut privat utryckning med brännskadeförband. Så inte har jag bara en helt underbar svärson han har en sådan far också. Min dotter har verkligen hamnat i en älskvärd familj <3. Mats tyckte att tummen skulle åka till doktorn och då fick jag också följa med den. Min Linda som är mitt i sin graviditet lika fantastisk hon erbjöd sig att följa med trots att hon själv jobbar dagarna i ända på sjukhus, trots att hon mitt i graviditeten är extra trött och trots att hennes tvätt låg i tvättstugan och väntade på henne så följde hon med i alla fall. Är det inte fantastiska människor!!
Dock kändes det väldigt snopet när jag fixat god mat och vi skulle mysa så ställer jag till det på detta vis!!!!
 
Väl framme i Malmö så fick vi sitta och vänta en stund. Den ena token efter den andre klampade in och vi var eniga om att det nog kan vara ganska farligt att sitta i denna stora upplysta kassa på akuten. En liten förskrämd vakt satt bakom henne och jag undrade strax vad han skulle kunnat göra om nöden krävde....
 
Doktorn tittade till slut på handen och det var en kär bekant från Landskrona och jag önskar Camilla satt i fickan och talade om för mig vem han var. Han kände mig väl och för en gångs skull kände jag igen en person men som vanligt har jag ingen aning om vad han heter eller om det är som jour eller på operation jag träffat honom. Jäkla igenkänningsdyslexi!
 
Det blev en stelkrampsspruta och omläggning, förbud att jobba och en återträff med handkirurg på tisdag... ja eller jag skulle ringa på tisdag så jag hoppas inte träffen dröjer...
 
Ringde jobbet och känner mig som en apa.... nytt jobb och jag har aldrig varit borta så mycket som nu.... först överkörd av ett bord och nu dettal.... nix idag är jag inte positiv .... mest nere för det har varit så mycket annat också runt omkring....
 
 
Jag utfärdar en varning för dessa stickor som jag inte tycker kan kallas säkerhetsstickor!

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Tina du måste ta bildet, du gör mig sjukt nyfiken nu ju !!!!!!!
Gott att du fick så bra omhändertagande <3

2013-10-28 @ 11:16:25
Postat av: kelly Sue

fråga mig vem det kunde vara! Handkirugi kan jag! Hoppas att du blir omhändertagen snarast!!!! Kram Gumman och sköt om dig!

2013-11-02 @ 21:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0