Älskade mor och mormor

Under året finns det en vecka som är svår. En vecka där sorgen tränger igenom allt. En vecka som helt enkelt ska uthärdas inte mer.... Idag skulle min käraste mor ha fyllt 65 år... det är på lördag 15 år sedan hon gick bort och trots att det börjar bli många år sedan så gör det fortfarande så himla ont. 
 
Jag saknar att få känna hennes lukt, att få känna hennes hud. Att få krama och pussa henne för det var hon väldigt duktig på. Mamma var en av de ovanliga sorterna. Glad och gosig och älskade att pussas och kramas. Ibland som tonåring var det pinsamt men innerst inne ändå alltid välkommet. Jag älskade mor väldigt högt och innerligt och utan tvekan var jag mors tös. Mamma var tryggheten och  den där gosiga mjuka glada lilla tjocka saken som älskade mig till 100%. Som alla mammor intresserad av mig och vad jag hade att säga eller vad jag gjort eller ville göra. Så många gånger jag velat ringa mamma i himmelen och berätta om mina känslor, min sorg, min glädje. Berätta vad som händer med mina barn, Linda, Hannah och lilla Stella som hon inte ens fick träffa.
 
Jag vill fika med henne, shoppa med henne, känna tröst hos henne, berätta för henne, bli älskad av henne. För vem kan väl älska som en mor kan. 
 
 
Efter jobbet bar det av till blomsteraffären där en kärleksbukett blev knuten. Vi tog oss till Dannys corner där jag, Jörgen och Stella åt födelsedagsmiddag åt mamma..
 
Därefter åkte vi ut till mamma där Stella sjöng en annorlunda version av jag må hon ...... som passade bättre. 
Det blev en fin stund för mamma och nu ska bara lördagen avklaras. 
 
Älskar dig kära mor. Det har varit tungt och tufft och ofta känts som en livslång känsloboja att behöva bära och trots att tiden fortsätter gå så är sorgen och saknaden kvar. Att livet skulle bli så innerligt känslomässigt ensamt hade jag aldrig kunnat ana. Livet hade tveklöst sett annorlunda ut för oss som är kvar om du hade varit här hos oss...... 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Hon är stolt i himmelen när hon tittar ner på dig o din fina familj

LOVE U
Kramis
Camilla

Svar: Tack min allra finaste <3 vän
nines-design

2013-10-02 @ 21:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0