Kofta i strl 12-18 mån och bak o fram tanten

 
Barnkoftan är klar. Jag har stickat den i strl 12-18 månader och färgen heter Dusty Rose. Koftan passar perfekt nu svala vår/sommar/höstkvällar. Den är inte beställd utan är till salu för 200kr. 
 
Koftan är stickad i garnet Wendy Aran som innehåller 25% ull. Då det inte är mer ull än så i den är den väldigt mjuk men håller ändå värme bättre än helt utan ull. Jag har satt i tre träknappar i form av hjärtan.
 
Denna veckan blev det totalt 85 km cykling men jag är trots det nu totalabstinent och börjar bli alldeles galen då jag inte kunnat springa med det dåliga benet och de senaste dagarna har det varit benvila inför Varvet. Jag är kanske så abstinent på lördag att jag klarar mig runt hela banan på ett ben i ren abstinenspsykos. Ikväll har jag laddat hem nya låtar på min spotiylista samtidigt som jag har knarkat godis.... ja vi laddar ju alla på olika sätt .... vissa äter pasta .... och tydligen äter jag..... godis.... vem vet om ett eller ett par år kanske Runners world eller någon annan vettig löpartidning vill intervjua mig och fråga hur jag laddade inför långlopp och då kanske det blir världens fluga att .....äta godis :-). Jag hade i alla fall tänkt att jag skulle äta pasta men godis var liksom redan klart och väldigt smaskigt. 
 
På något sätt känns det naturligt att ladda med godis inför varvet eftersom jag är ju en bak och fram människa verkar det som. Bara en sådan sak, nu har jag sprungit 100 mil för att träna inför springtime och Varvet och så ser jag liksom till att bli skadad två veckor innan första loppet och så igår så såg jag ju till att slå upp skadan lite till två dagar innan varvet..lika bra kanske för nu kan jag ju inte skada mig på halvmarathon för den biten är ju liksom redan avklarad. Därför tänkte jag att när jag nu ändå bara har ett brukbart ben så kanske jag inte behöver tänka så mycket på pastan utan då går det säkert bra med godis och så fick det bli helt enkelt. Jag har ju lovat mig själv att starta men också att stanna när det inte funkar mer och då ska jag hitta ett litet bord vid en uteservering och dricka öl medan alla de andra springer förbi.. då har jag också försäkrat mig om att hålla vätskebalansen uppe..... målgång vet jag knappast om jag vågar tro på med ett ben men varför skulle det egentligen vara så viktigt...jag startar ju i alla fall och att deltaga är ju det viktigaste brukar man säga....
 
Just nu är jag hög av allt socker och abstinent utan löpning så jag ligger och funderar på om jag börjar springa nu så kan ju Jörgen ta upp mig någonstans vid Halmstad imorgon när han kör upp för han ska ändå stanna vid häktet där på vägen... då har jag ju både värmt upp, blivit av med godiset och abstinesen....
 
Imorgon kväll ska vi träffa Lotta,My och co på Jensens böfhus i Göteborg och det ska bli superskoj att få umgås med dem en stund. De är ett helt underbara dem av dem som jag träffat. De är ju proffs på det här med löpning så jag tänker passa på att stjäla lite bra kunnande av dem. Det ska också bli kul att se hur mycket vegetariskt det finns på ett böfhus hahahahaha....
 
Nä nu tror jag att jag stoppar i mig lite fler karameller och så kanske jag värmer lite av middagen också som efterrätt till godiset.. jag sådär lite lagom bak o fram i vardagen..
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Pussen är med dig <3

2013-05-16 @ 23:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0