Stickad klänning 1-4 mån

 
Då var äntligen den första av de två beställda klänningarna klara. Denna är i storlek 1-4 månader och är stickad i det supermjuka garnet Himalaya Mercan. Färgen är offwhite och klänningen kan tvättas i maskin 40 grader. Nästa klänning skall vara i storlek 110 och där får jag själv mankemera med mönstret för det sträcker sig bara till storlek 104.
 
Förmiddagen ägnades åt att städa och fixa hemma och så blev det en runda på löpbandet, 6 km.
När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret mötte jag av en bedårande syn. Det stora trädet utanför var täckt av rimfrost samtidigt som solen lyste på sitt klaraste humör.
 
Man kan väl inte annat än känna lycka av en sådan utsikt.
 
Plötsligt hade klockan gått och det var dags att ge sig av mot jobbet. En patient blev inte hämtad så hon fick sitta hos mig i jourrummet till maken kom vid 20 i fem.
 
Nu är jag hemma igen efter en lång men tillfredsställande dag. Jag ska börja på den stora klänningen ikväll och hoppas den blir klar fort så jag kan sticka tröjan som Stella önskar sig efter det. 
 
Nu ska jag fira fredag med ett glas bubbel
 
Kram på er alla och lyckost er som ska till Ledin i helgen. Jag såg honom på cirkus i Stockholm och den showen var fantastisk så ni har något att se fram emot :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0