Sommar

Idag var det sista dagen operation var öppet hos oss innan sommaren. Det var också min sista dag i den verksamheten. Från och med i eftermiddag bedrivs endast jourverksamhet. Jag ska arbeta hela sommaren i jouren då jag valt att ha semester först i augusti. 
 
På förmiddagen kom de tre vårdplatskoordinatorerna som jag haft nära samarbete med ner till mig på operation. Först fattade jag inte varför alla tre dök upp och det visade sig att de kom för att säga hejdå och ge mig en present... hua det blev blött i mina ögon och härliga kramar från dem. 
 
 
En jättefin necessär med fina saker i :). Tänk om de vetat att just en necessär i den storleken är vad jag länge behövt och när jag bara är borta något/några dygn har jag använt fryspåse. Det slipper jag nu :)
 
När jag kom ut till mitt kontor efter att jag varit på operationssal stod där plötsligt en ny gåva 
 
En av mina härliga kollegor, en operationssyster, Elvira hade med en flaska rosé som jag fick av henne. Den ska jag öppna i sommar en sådan där härlig sommardag när allting runtomkring är perfekt och då ska jag tänka på dig Elvira och skåla :)
 
Det blev ett annorlunda avslut idag. Vi var kort om folk så jag försökte finnas lite överallt och innan jag visste ordet av var arbetsdagen slut och alla avskedskramar skulle avverkas på löpande band. Nu ska jag fortsättningsvis gå till jobbet men det ska ju inte de då de inte har jour utan semester. Det blir lite öde att springa i de tomma lokalerna och nästa vecka ska jag städa inne på operation eftersom vi haft full verksamhet och inte hunnit det innan. 
 
Våren har varit annorlunda. Vårterminen hängde hela operation på en skör tråd då man plötsligt fått för sig att lägga ner oss. Vi kämpade med hull och hår och en stor vinst för oss blev det när förvaltningsrätten gav oss inhibition. Man ska inte glömma bort vilken oerhörd stress det var för personalen och trots detta så klarade vi vårt uppdrag med bravur.  Det har varit en tuff tid men den har samtidigt stärkt många band. Jag har blivit av med vänskap och jag har också vunnit vänskap. Jag har fått nya perspektiv på flera områden.
 
Jag tränade hårt inför springtime och göteborgsvarvet i maj men ett par veckor innan första loppet lyckades jag  få en muskelbristning/blödning som gjorde att jag var tvungen att ställa in första loppet. Varvet sprang jag skadad och var jätteglad för min prestation och att jag trots allt klarade av att springa i mål.
Så fort vädret tillät åkte cykeln fram och inte länge efter det tog jag ett beslut att sälja min bil då jag när jag räknade efter faktiskt inte hade råd med den längre. Det blev ett bra beslut för både mig och bilen och inte minst min dotter och hennes sambo. 
Jag hann med ett lopp till, Hildesborgsloppet där jag blev 6:a i min klass. Jättekul fast det var ingen jättebedrift för loppet var inte så stort så det låter bättre än vad det är hihi. Jag tror vi var runt 25 personer i min klass.
 
Som sagt vårterminen 2013 gick väldigt fort och var ovanligt händelserik.... nu hoppas jag på en sommar där jag får möjlighet att återhämta mig o förbereda mig inför nya utmaningar. Jag hoppas också att de som jag trott stod mig nära faktiskt också gör det när det kommer till kritan... i vått och torrt... heter det ju.....
 
Glad sommar till er alla med önskan om mycket sol och värme 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad och solig sommar på dig älskade vän!

2013-06-20 @ 21:58:50
Postat av: Lotta

Önskar dig en Glad Midsommar. jag gick på semester igår (åter den 22/7), så vi ses i alla fall på jobb innan du försvinner. Förhoppningsvis kan vi få till en dejt under sommaren. Ha det bäst Vännen!

Kram Lotta

2013-06-21 @ 09:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0