Virkad kofta stl 9-10 år

 
Idag blev den vita koftan klar. Det är väl det enda som är bra med dåligt väder, man hinner handarbeta lite istället... fast just nu hade jag hellre varit ute i min trädgård och skördat bär...
 
Koftan är virkad med två trådar av ett jättemjukt acrylgarn och med virknål stl 5. Jag har använt mig av ett gratismönster på drops.se som jag visade er häromdagen.
 
 
Så här ser baksidan ut. Man utgår ifrån cirkeln på ryggen och bygger vidare därifrån. Koftan var väldigt lätt att göra och jag kan rekommendera en nybörjare att ha den som projekt. 
 
 
 
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=s24&d_id=1&lang=se  här har ni länken till mönstret på drops om ni blir sugna på att göra en själva :)

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

himla fin blev den <3

Svar: Tack snäckan :)
nines-design

2013-07-03 @ 18:40:21
Postat av: Lotta

Superfin / Lotta

Svar: Tack vännen :)
nines-design

2013-07-04 @ 09:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0