Virkade tofflor

 
Ännu ett par virkade tofflor. Dessa är virkade i brunt garn med beige pälsgarn runt kanten. De är virkade i stl 38-40.
 
Idag var en ledig dag och den gick med vindens fart. På förmiddagen åkte jag in till Lill-Olas och där blev det en liten löprunda på 7 km. Det gjorde inte ont mer än på slutet när det svagt började ömma i knät så jag är mer än nöjd. Det är trots allt bara 4 månader kvar nu till både Springtime och Göteborgsvarvet som jag anmält mig till. Tittar man bakåt så ådrog jag mig mitt löparknä den 13 juli och är fortfarande inte tillbaka. Frågan är om jag hinner komma dit tills det är dags för dessa lopp. Trösterikt var då idag att jag åtminstone kom 7 km fast det ska jag säga snabbt gick det inte...
 
Stella hämtades tidigt till och med för tidigt för jag trodde hon slutade 40 min tidigare än vad hon gjorde så jag fick sitta med i klassrummet. Det visar sig att hon nog ådragit sig en öroninflammation i samband med den pågående förkylningen. Hon har lite feber och väldigt ont i örat. Det blev ipren och nässpray så får vi ser var det slutar. 
 
Jag hade tänkt börja med cykel till jobb imorgon men igår blev jag tillfrågad om att börja redan kvart i 7 istället för 7 och så med tanke på Stellas öra så får cykeln vänta med att tas ut tills på torsdag. Kan vara bra att komma igång med cyklingen nu så jag får in flåset igen. Det verkar ju som att snön uteblir nu ett tag för det är ju så milt som bara den.
 
Ikväll började jag lyssna på en talbok som jag fått av Lena på jobb. Jag har laddat ner en app i telefonen som gör att man kan lyssna på böcker. Superbra men när denna gåvobok är slut får jag ta mig en funderare för sedan kostar det 169kr i månaden för fritt lyssnande av böcker. Jag vet inte riktigt hur många böcker man kan hinna lyssna in på en månad så vi får se vad som händer med det. Oavsett var det kul att testa och så slipper jag bli irriterad på lilla maken som sitter väldigt mycket vid sin dator och inte riktigt har aktiverat öronen. Det blir ofta att han inte hör vad jag säger och så blir jag irriterad och då verkar ju detta bra för nu behöver jag ju inte störa honom om jag själv är upptagen :-)
 
Nu ska jag ta min prinsessa och försöka få henne att krama om John Blund

Kommentarer
Postat av: Miriam

Hej! Hittade hit genom Google då jag sökte på ugglemössa! Och vilken underbar blogg du har! Kommer mer än gärna tillbaka om jag får!
Och du är naturligtvis välkommen till min sida om du har lust!
Mvh Miriam

Svar: Hej Miriam vad roligt att du gillar min blogg. Givetvis är du mer än välkommen, det är kul om du har lust att hänga här lite :-). Just den försäljningen gick inte så bra då det var helt fel målgrupp som dök upp. Däremot såldes det mesta via djungeltelegrafen sedan och det som är kvar behåller jag till nästa utställning mvh Tina
nines-design

2013-01-09 @ 08:35:12
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0