Måndag igen

Då var det måndag igen och idag skulle vi få höra vad den mindre populära femklövern skulle slänga fram. Det visade sig att då facket motsatt sig så har man skjutit upp förslaget minst 7 arbetsdagar. Det säger väl egentligen inte så himla mycket men ganska skön känsla ändå att vi kanske kan få till någon form av förändring.
 
Tofflorna och babyklänningen som jag gjorde i helgen fick följa med och träffa sina nya ägare. Båda var nöjda och det är väl bästa betalningen man kan få. 
 
Maken är fortfarande sjuk men idag ser han ändå en liten men dock en förbättring. Ett par dagar till så är han säkert på benen igen.
 
Efter jobbet så åkte jag ut till kyrkogården och la lite blommor på mammas grav. Där var väldigt vintrigt fortfarande så jag tror hon blev glad för lite våriga tulpaner.
 
Väl hemma blev det bara 5 km på bandet för tiden började bli knapp men det kändes underbart :-)
 
Ikväll ska jag åter ta upp fingervantarna jag påbörjade för någon vecka sedan som ska bli svärmors om de blir bra.
 
Stella tycker det är så mysigt att hon och jag har haft eget sovrum nu när far är sjuk så det tycker hon vi kan fortsätta med. Jag är inte säker på att Jörgen tycker likadant för det kan nog bli ensamt i förlängningen.
 
Idag har jag kopierat gamla betyg, skrivit ut ett CV och ett personligt brev så nu är jag rustad om något jobb skulle dyka upp.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0