Virkade converse

 
 
Virkade converse i bomullsgarn. Mönstret till dem hittar ni under rubriken gratis mönster. Jörgens kollega blev morfar igår så han ska få dessa av oss som han sedan kan ge till babyn. Det var ett tag sedan jag gjorde converse så pestkänslan som infann sig innan kom inte idag utan nu var det nästan lite roligt igen. Det blir två par till minst för de ska min svärmors syster få inför kommande baby.
 
 
Hälsan är bättre idag, endast snuva och lite rethosta. Orken är på väg tillbaka så pass att jag nu känner mig frustrerad över att en hel vecka försvann utan löpning :-). Idag stinker jag som en hel kontinent då jag ätit upp en glasburk med chilimarinerade vitlöksklyftor för att bli frisk snabbare. Eller också är det en jättebra ursäkt för att äta upp alla och frivilligt lukta skunk utan att behöva ursäkta sig närmare bara för att jag tycker det är så himla gott.... hihi...
 
 
Det har varit en lång dag på jobbet då jag har jour. Två avdelningar har desvärre utbrott av calicivirus och minst en av dem har nu intagningsstopp. Som tur är har den öppna avdelningen bjudit på en del arbetsuppgifter istället och så har jag hunnit bli färdig med statistiken för operation för januari månad.
 
Imorgon ska Kenny komma för att kolla vad han ska göra för renovering hos oss. Vi ska riva en vägg mellan två sovrum och så ska vi göra en walk in closet till Stella.... så klart..... hinns det med är det också tänkt att nedanvåningen ska öppnas upp. Jörgen tycker vi kan riva allt som ska rivas så länge.... håller inte med... har levt i byggdamm åravis tidigare.... inget bra.... jag tycker vi tar en sak i sänder och så är det nog bra med det. Jag hoppas allt blir av så att jag äntligen kan få ha det som jag/vi skulle vilja ha det. Innan har det inte funnits någon möjlighet med 5 barn i huset men eftersom de klingar av blir möjligheterna fler.
 
Ikväll ska jag avsluta ett par raggsockar till Jörgen....
 
Ha det där ute i cybern
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Marinerade vitlökarna fick mej att tänka på Danmarks semestern, jag o Bill stank som 2 vitlökar. Haha, de var tider de :)

Svar: haha ja det är sant det hade jag helt glömt :-)
nines-design

2013-02-03 @ 00:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0