Virkad väst

 
Nu är min virkade väst färdig. Den är mycket snyggare i verkligheten så bilden är inte helt rättvis. Den var snabb att göra men mönstret som jag hittade i min tidning Kreativ stickning hade rätt många fel. Taskigt mot nybörjare för då är det lätt att de fastnar på vägen. Som tur var använde jag bilden en hel del för att lista ut vad de menade. Det var dumma fel som lm istället för st när man skulle göra bågar osv.
Mönstret var egentligen till en barnväst men jag tog tjockare garn än beskrivningen medgav och vips så passade den mig istället.
Denna bilden är från framsidan och inte heller här kommer den till sin rätt på fotot. Ni får beundra den i verkligheten istället när jag har den på mig hihi....
 
Idag jobbar jag kväll och innan jobb hade jag ett besök hos Tomas min sjukgymnast. Han trodde också att jag skulle kunna springa springtime på lördag om jag nu sköter mig hela veckan och gör de övningarna jag fått i läxa. Jag skulle också kunna cykla lite om jag cyklar försiktigt :-) men springa ska jag låta bli innan. Jag har redan bokat in ett återbesök den 13:e för säkerhets skull om jag skulle råka fördärva något på springtime. Göteborgsvarvet är den 18:e så det får i så fall bli en quick fix då och så får jag vara konvalecent efter det i värsta fall.
 
Efter tre sömnlösa nätter är jag ordentligt trött idag så jag hoppas natten bjuder på lite sömn. Det är en tokig vecka enligt schemat med fred kväll och långt jourpass på lördagen med endast söndag ledig för att jobba måndag kväll och imorgon bitti ska jag vara först på plats och släppa hem natten kl 06.45.....
 
Denna veckan ska de återkoppla från Helsingborgs lasarett vem som fick tjänsten. Camilla och jag går här och lider lite sakteliga så jag hoppas de gör pinan kort och kommer fram till ett beslut de närmaste dagarna. Tänk vad finfint om de kunde ta oss båda så slipper någon av oss bli utan :-)

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Jag kan ju inte annat än hålla tummarna för dej, för jag tycker du är värdsbäst inom vården. Puss ♥♥♥

2013-04-29 @ 20:28:24
Postat av: Camilla Mårtensson

Håller med dig finaste Tina !!!!!!
Kramis
Camillla

2013-04-29 @ 21:26:43
Postat av: Tina

Mycket snygg väst :)

2013-04-30 @ 13:51:34
Postat av: Tina

Mycket snygg väst :)

Svar: Tack Tina :-)
nines-design

2013-04-30 @ 13:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0