Service

Imorse gick jag upp innan Gud hade vaknat. Frågan är om jag kan säga att jag gick upp för jag gick i princip knappt och lade mig. Natten blev en upprepning av den förra med gatlopp mellan sängarna. Stella kallade, jag sprang in till henne...en stund senare tillbaka till min egen säng för jag fick inte ro i hennes säng.... då kallade hon snart igen.....bara att springa tillbaka osv. När klockan ringde hade jag knappt någon aning om vilken säng jag låg i för det hade blivit så många turer under natten..
Disciplinerad som jag ändå är så gick jag upp på studs och satte på mig löparkläderna för jag skulle springa till jobb. Strax innan jag skulle springa insåg jag att kroppen var alldeles för trött efter en sådan natt.....jag orkade knappt tänka tanken men hade det inte varit för att maken nu vaknat och lätt övertalade mig att låta bli så hade jag sprungit i alla fall..
 
Det fick bli cykel istället och det var ju ett latmaskalternativ jämfört med löpning till jobb...sagt och gjort och jag ångrade mig inte en sekund för cykelturen blev helt underbar. Även denna morgon kall....jättekall....men alldeles underbar.
 
På jobb var jag koordinator idag och det gick lite troll i måndagspatientern då tre stycken i sista minuten avbokade sina operationer så det blev att ordna in nya sista minuten. 
Det innebar att min fina lunchdate brann inne men jag får ha den tillgodo med sötaste Camilla istället.
 
Efter två kom jag iväg och då cyklade jag ner til stan för att lämna min cykel på service... en nytt drev och kedja förutom servicen kunde han säga på rak arm....blir säkert jättebilligt
 
Jörgen hämtade mig på cykelmekano och vi åkte och syndade...vi köpte hem pizza från Mama Theresa....
Med pizza och lasagne i bilen hämtade vi prinsessan för att åka hem och mumsa..... ja inte blev jag piggare efter pizza som sköldes ner med en cider....big no no.... ännu tröttare.... men innan duschen tillät jag kroppen ligga på soffan en halvtimma och läsa min nya runners world.
 
Ikväll får bli en sådan där kväll som bara blir.... inga krav eller prestationer...ingen löpning och eftersom jag bara cyklat 9 km idag så räknar jag idag som en vilodag.......
 
Imorgon ska racern få åka på service i lund... förutom det ska jag ha en mjukare sadel, jag får så ont i bakdelen av den jag har idag. Det är en tävlingssadel och det behövs inte i vardagen...Jag ska också ha klipp on på pedalerna så jag kan cykla även med vanliga skor och inte behöver använda cykelskorna med click in fäste var gång. Det finns tillfällen då jag hade behövt vara klädd i vanliga skor som jag skulle velat använda racern men som faller ifrån pga av det. Sist men inte minst får de linda om styret då kattfan har gnagt på lindan i vinter när cykeln stod upp och ner för att inte skada däcken.... det blir säkert också jättebilligt.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla Mårtensson

Lunchen tar vi en annan dag <3

2013-04-06 @ 15:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0