Cykelpremiären

Äntligen var den stora dagen här. Min vårdagsjämning... den dagen då cykeln tar makten över bilen...som jag har längtat. Jag blev lite sen på morgonen ...ja det tar några dagar innan de nya rutinerna är i fas. Stella var trött och innan jag hann klä på henne hade klockan tickat samtidigt. På cykeln och iväg...vädret var jättefint. Ljust...lite sol...kallt med sina -7 men det hann jag knappt känna mer än i ansiktet och fötterna. Den underbara känslan av att cykla tidigt på morgonen och möta en ny strålande dag med vinden i ansiktet slog all kyla i världen.
 
En klok kvinna som jag faktiskt är hoppade jag över sminkningsprocessen... det brukar jag ta när jag är framme på jobb. Av erfarenhet vet jag att ögonen rinner i kylan och det är inte lika klädsamt med mascaran under kindbenen som när den sitter på ögonfransarna... Lite bökigt när jag är framme då cykeln ska gömmas undan och  jobbarkläderna ska på.En snabb sminkning fick det också bli så jag inte skulle skrämma några arbetskamrater med mitt bleka tryne.
 
Klänningen ..... ja ni vet den sista på ett par månader togs emot med mycket glädje... skönt att kollegan var nöjd med resultatet....
 
Jag var idag placerad som narkossyrra på sal..... hej och hå.....efter två mycket spännande operationer och en kort lunch senare var klockan plötsligt fem? Oj hur kan tiden gå så snabbt..... en kopp kaffe fick det i alla fall bli innan hemgång då jag skulle kort samla mig för cykelturen hemåt som ju är väldigt mycket uppförsbacke det hållet...
 
Linda hade hämtat Stella på skolan idag och tjejerna hade varit en runda på tropicariet. Linda väntade på mig när jag kom hem för vi skulle upp en snabbrunda till väla då hon letade efter en vårjacka.. mmm... låter ju bra tänkte jag att hon vill köpa ny vårjacka... det innebär kanske att jag får tillbaka min svarta vårjacka från peak performance som hon lånat ett par år nu och som resulterat i att jag inte har någon vårjacka :-) Sagt och gjort jag hoppade ur cykelkläderna och i vanliga kläder och så stack vi iväg. Jag tog mig friheten att vila ut på passagerarsidan medan hon fick köra...hehe ja någon nytta med vuxna ungar ska man väl ha...
 
Vi sprang hit och lite dit och slutligen hit och dit igen. Under tiden hann jag lämna tillbaka löpartightsen jag köpte i fredags som var sönder i dragkedjan och eftersom det var Stadium var det givetvis inga problem att få nya. Just de var slut men jag hittade ett par andra som fick duga gott. Linda blev förälskad i en vårjacka, marinblå från...givetivis... peak performance... vad annars hahaha.  Yippiee hon köpte den och det är ju faktiskt första steget till att min jacka flyttar hem igen.....
 
 
Linde körde hem mig och in som en stormvind for jag... ja jag kan nästan se vindmaskinen i ansiktet precis som Carola alltid har... jag kanske inte är lika snygg men blåsten har vi gemensamt i alla fall....
 
På vägen hem var dock ingen blåst utan en vacker solnedgång
 
In for jag i alla fall för att börja med att natta Stella......hoppa i duschen.....blogga....äta fruktskål med keso=dagens kvällsmat....
 
Dricka te.....smaska popcorn.....
 
Nä nu får det bli en stund i soffan..
 
Ses imorgon hör ni :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0