Cykel

 
Nu jäklar är det vår har jag bestämt mig för trots hot om snö lite senare denna veckan.... cyklarna åkte fram och jag högg tag med pumpen och här pumpades för kung och fosterland. Min älskade racer ovan får dock vänta tills gatorna är rensopade från grus för det vill jag inte ha i denna cykeln..
 
Däremot cykeln nedan som också har pumpats idag ska from imorgon tas i tjänst. 
 
Min trogna pendlarcykel från Trek. Den har dagen till ära varit på provrunda för att kolla om det funkar inför morgondagen. En service konstaterar jag att jag ska kosta på den nu i vår för ekrarna behöver spännas lite på bakhjulet.
 
En liten skönhet till blev pumpad och testkörd. Föraren visade sig vara en riktigt liten soffpotatis och vintern har gjort sitt med hennes kondition. Det blev väldigt många stopp då motvinden snabbt satte stopp för både orken och motivationen. 
 
Eftersom min dotter tyvärr har en mamma med en hel del jävlar anamma så blev det rätt mycket pushande och lite småskällande för att få lite eld i baken på henne hahahaha det funkade till slut och när vi på hemvägen fick medvind så såg hon ändå belöningen i allt slit... inte utan att man kan få lite dåligt samvete men samtidigt tror jag att hon kände styrka i att ha övervunnit tröttheten...och ärligt talat vem dör av att ta i lite och lära sig att inte ge upp för lätt.... inte vill jag väl ha barn som bara tar den enkla vägen för att undvika att behöva offra sig lite nähä jag vill ha ungar som satsar, offrar lite och vinner allt.....för så är det. Det du sår det kan du ofta också skörda.
 
Det blev hör och häpna ingen löpning idag trots det fantastiska vädret. Jag drog ner persiennerna och städade, tvättade och fixade här hemma istället medan gubben var en sväng på jobb. Idag skulle helt enkelt vara en vilodag för benen eftersom jag sprungit fem mil förra veckan och imorgon går cyklingen igång. Det blev istället styrketräning och jag hann köra igenom hela kroppen eftersom jag inte var ute på annat. 
 
På kvällen kom Alexander o Linda förbi. Min kära svärson hade bakat ananaspaj och till den serverades vaniljvisp. Han har många strängar på sin lya den killen. Ett mycket bra val gjort av dotterna haha.
 
Jag har hunnit en liten bit på vägen på Stellas tröja och det var helt underbart att göra något annat än klänningar :-)
 
Färgen blev inte rätt med det ljuset kameran hade för den är i själva verket rejält lila och vit. '
 
När jag satt och stickade kom Stella och skulle ha hjälp med en sak. Hon satte sig snabbt ner i soffan men tyvärr hamnade rumpan på min necessär där jag har mina nålar osv. Oturligt nog stack en lång vass nål ut ur den vilket jag inte sett och ett tu tre så satt den ordentligt fast i Stellas rumpa istället.....
 
Ajaj vi var tvungna att fota själva krigsskadan som bevis......
 
Idag hann jag också lägga ut 25 auktioner på tradera. Jag försöker få ut lite varje vecka och det passade bra idag när jag hade en liten ledig stund att göra det. Det kostar rätt mycket arbete det där med tradera... först ska jag fota allt...beskriva allt....väga allt... och sedan ...packa in allt.... och så skrivas adresslappar..... för att slutligen läggas på lådan. Nåväl det ska bli skönt när vi är av med allt och ordningen i mitt städskåp i tvättstugan kan återgå till det normala då det just nu är något sorts traderaförråd. Det blev en hel del när vi nu ändrade om rummen för då gick vi igenom kläder osv. Det som inte säljs går till återvinningen.
 
Jag är sent ute idag och det är lite synd då min morgondag börjar tidigt. Just nu bloggar jag och nattar Stella samtidigt. Jag skulle vilja se det okända men det har redan börjat så det är nog kört... sedan måste jag hinna duscha och därefter packa fram lite inför morgondagen....jäkt jäkt... herregud jag hinner inte ens när jag är ledig. Hur tusan hinner jag då annars när jag jobbar 100%?  Jag tycker egentligen man skulle börja livet som pensionär så man hinner med allt man vill göra medan kroppen orkar  och sedan när man vill varva ner kan det vara lagom att lurva omkring på arbetet i godan ro.....
 
Herregud te....jag vill ha te också innan dagen är slut....hallå please fröken ut kan jag få fem timmar extra....åtminstone bara idag....
 
Och jag kan iiiiinte ångra mig gällande cykel imorgon oavsett väder för Linda tog med bilen hem för hon ska hämta Stella på skolan imorgon ......hehehe det är alltså inte lönt med några  lata tankar här inte ....
 
.....

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Klä dig ordentligt idag, nu när jag var ute (kl.04.45)med Tilda så var det -9 men hög fin luft. Lycka till

2013-04-02 @ 05:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0