Krokade vantar

 
Nu är de krokade vantarna klara. De blev jättesköna och jag utgår ifrån att de är varmare än stickade vantar då det blir så tätt när man krokar. Det tar lite längre tid än när man stickar men jag tycker absolut det är värt den extratiden.
 
Vantarna är krokade enligt mönstret som ligger under rubriken gratis mönster. Den enda skillnaden är att jag gjort muddarna annorlunda här. På dessa vantarna har jag plockat upp 42 msk runt om och stickat enkel resår. Som avslutning har jag virkat ett varv med picot för att få till en liten kvinnlig touch på dem.
 

Det är tänkt att de ska vara till julskyltningen och blir de inte sålda lär jag ta dem själv :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Supersnygga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Tack Lotta vad gullig du är :-)
nines-design

2012-10-08 @ 22:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0