Virkade fjärilar

 
Ett par virkade fjärilar. Jag har virkat dem efter ett mönster i mina nya böcker med djur och som jag visade för ett par dagar sedan.
 
Jag har ännu ej bestämt mig för vad jag ska ha dem till men det ger sig väl på vägen. En liten tanke är mobilfodral eller kanske ett par flicktofflor.
 
Min förkylning har idag kulminerat, febern har lagt sig och snorlossningen har börjat. Jag hoppas det är ett tecken på att jag är på väg ut ur det nu. Igår och idag har varit jobbiga tanddagar då jag för ett par veckor sedan fick en krona som visade sig inte sitta bra. Den var för hög och isade när jag borstade. Samtidigt hade en tand mittemot den nya gått sönder under arbetet hos tandläkaren. Det resulterade i en rejäl tandköttsinfektion. För att göra en lång och jobbig historia kort så har jag tuggat pencillin sedan i lördags. Avlagt ett besök hos käkkirurgen igår och imorse ett hos tandläkaren med en förhoppning om förbättrat resultat.
 
Ikväll har vi besök av svärmors syster och hennes kompis. Det serverades torskrygg med hasselnötter. Bacon och svampröra, ungsrostade rotfrukter och kantarellsås till.  Till efterrätt nykokt krusbärskräm av krusbär från trädgården och till kaffet en schwarzwald tårta. Mums hoppas alla blev mätta...
 
Tjippohej
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Hoppas innerligt att du hade ledig dag idag. Puss <3

2012-11-13 @ 20:03:53
Postat av: Lotta

Fina fjärilar!!!!
Har ikväll testat att virka fm på conversen, mycket nöjd. Tack för tipset.

Kram Lotta

Svar: Kul att kunna bidra lite :-)
nines-design

2012-11-13 @ 22:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0