Virka små roliga saker, Lesley Stanfield och Jessica Polka

Idag tänkte jag göra lite reklam för några böcker som jag investerat i. Det är tre böcker med mönster från jättelätt till avancerat på små roliga blommor och djur som man kan ha som detaljer på nästan vad som helst.
 
 
Detta var den första boken i serien jag köpte. Det är något år sedan och den har givit mig mycket glädje. Här finns otroligt fina blommor och härliga smådjur. Fjärilarna blir jättefina som finns där. Denna måste jag starkt rekommendera för att virkglada. Tyvärr har jag bara gjort en bråkdel av de blommor som jag skulle vilja testa men tiden har inte riktigt räckt till för detta pyssel.
 
 
En del blad och fjärilar samt några småkryp som finns i den första boken återkommer här. I denna boken finns det större variation på olika blad och frukter samt fler fjärilsmodeller. Vad man inte ser på framsidan i boken är att är också finns en del fiskar med.
Jag tycker den är ett bra komplement till första boken och med dessa två böcker har man ett underlag som räcker till och blir över.
 
 
När jag köpte andra boken hittade jag av en slump denna och beställde den när jag ändå höll på. Denna författaren är inte lika avancerad som hon som gjort de två andra böckerna. Denna hade jag kunnat både ha och vara utan för den tillför inget roligt alls förutom bläckfisken som ni ser på bilden. De andra sakerna är rätt så klumpigt gjorda med inte alls för mycket finess och många saker liknar ingenting. Till exempel vem behöver en beskrivning för att virka en sten?
 

Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0