Ugglemössa med hatt och Emporia

 
Idag var en ledig dag så den började tidigt med att jag gjorde iordning lilla Stella och hon lämnades på skolan. Därefter åkte jag o Jörgen till det nyöppnade Emporia i Malmö.
 
Det var jättefint men jag känner mig nog hemmatam på Välacentrum i alla fall :-). Det blev shopping på norska Stormberg i form av en onepiece till Stella i material som lager 2. Perfekt inför skidresan. Det blev också en härligt lila fleecejacka som matchar hennes Verre de Terre anorak.
Vi käkade lunch och jag passade på att äta kebab med falafel. Mums i massor.
 
När vi åkte hem släppte Jörgen mig vid sjukhuset för innan vi åkte till Malmö hade jag packat en väska med löparkläder och så körde jag in bilen till Landskrona för jag o Camilla hade bestämt att vi skulle springa när hon slutade. Sagt o gjort, Jörgen kastade av mig vid sjukhuset och jag gick in där och bytte om.
Vi åkte ut till Lill-olas och sprang några varv och avslutade med ett varv gång. Totalt med gången inräknad blev det 6.2km och jag är sååååå LYCKLIG för jag har inte ONT!!! Jag körde och lämnade Camilla hemma hos henne och så styrde bilen mot Glumslöv.
 
Jag hämtade Stella på skolan och så for vi in till Coop i Landskrona där hon hjälpte mig handla....nåja.... hjälpte ... och ... hjälpte.. Därefter åkte vi till sjukhuset igen för Linda hade glömt att ta med sig mat till jobbet så vi sprang upp och lämnade lite till henne. När det var gjort blev det Rydebäck för avhämtning av garn samt tankning av vacker liten rallybil.... min audi TT.... såklart....... efter matning av bil blev det åter Glumslöv där vi letade upp en tjej som sålt byxor till min Bodils barnbarn.... superfina..... hem efter det och så fick lasagne flyga in i ugnen.... streching en halvtimma... och så .....  en ugglemössa blev till..... och några uggs..... nu är det bråttom ....... söndagen närmar sig med stormsteg...... lite glögg hann jag med i svängen men jag kände mig lite på pikkalurven en liten stund där..... tur det gick över..... och jag konstaterar att det var inte saftglögg......
 
 
Ugglemössan fick idag en liten hatt... jag måste erkänna att ...... lediga dagar ..... gör mig minst.... lika .....trött som arbetsdagar......puhhhhh...
 
Snälla jag orkar inte mer nu kan någon komma hit med en stor kopp te nu för jag måste arbeta in i det sista....
 
Puss o kram på er.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Att du orkar....................
Kul att du kan öka på löpningen utan smärta!
Nu skall jag baka 120 lussekatter inför morgondagen!

Kram Lotta

2012-12-01 @ 11:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0