Mönsterstickade vantar

 
Idag blev det ett par offwhite mönsterstickade vantar i dam stl S. De är stickade i ett garn med 30% ull. Alldeles lagom för att värma och alldeles lagom för att inte vara stickiga utan mjuka och sköna. Dessa vantar är för ovanlighetens skull gjorda enligt ett mönster som jag hittade på drops.se
 
 
Imorse så blev det en löprunda men en helt underbar kollega/kompis som heter Camilla. Först sprang vi två varv i karlslund och sedan gick vi slingan två varv.
Därefter körde jag hem Camillla och skulle vidare hemåt men på vägen svängde jag inom lill-olas för en liten snabbis. Ett varv där blev det innan jag åkte hem.
 
Väl hemma blev det stressigt med stretch, dusch och alla förberedelser inför ett tandläkarbesök kl 12 i Helsingborg. Efter två och en halv vecka i väntan på min fina krona har jag haft en provisorisk sak som pajade två timmar efter att jag hade lämnat tandläkaren. Det är inte klokt så handikappad man blir när man bara kan använda en sida av munnen för att tugga. Ibland har jag nästan känt tvång på att vilja käka knäckebröd eller tugga tuggummi med "fel" sida.  Det blev en historia på 3000kr och inte helt bekväm känsla efteråt då jag fortfarande tycker att tanden är för hög. Tandläkaren slipade och borrade och till slut orkade han nog inte mer så jag får helt enkelt vänja mig vid min höga tand haha. Ja man kan väl inte begära för mycket för 3000kr eller hur... jag som var så sugen på en odd molly jacka istället men tyckte att 3400kr var för dyrt...ändå slänger jag ut 3000kr som ingenting för en tradig tand. Får väl gå o smajla stort så jag kan visa upp den istället hahaha.
 
När jag kom hem hade jag finaste besöket av min BFF Bodil och hennes lilla barnbarn. Som en god "fru" så hade hon redan kokt kaffet tills jag hann hem och hämtat lilla Stella med Leia. Var gång jag tänker på Bodil så känner jag mig rik som har en så fin vän och jag kan inte tänka mig att leva en dag utan henne. Tack älskade Bodil för att du är min <3
 
Under tiden Bodil var här fick jag hängt lite tvätt och slängt ihop en dansk agurkesalat för svärmor ska bjuda på värsta kalkonmiddagen ikväll... mums... det är inte ofta jag äter animaliskt men detta ska bli gott :-)
 
Nu är det städat och tvätten snurrar på, agurkesalaten smakar mums. Frun i huset har hällt upp ett glas vin, vilket var väldigt länge sedan så det är extra gott :-)
 
Jag ska hinna med ett par virkade converse och ett par tofflor härnäst
 
Ha det gott alla
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag

Du o Jag, forever and ever <3

2012-11-02 @ 21:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0