Väska nästa



Nu när koftan var klar blir nästa projekt en ny väska till mig. Jag krokar den i bomullsgarn och kommer sedan att pryda den med broderade eller virkade blommor. Det blir en lagom sommarväska.

Det är helt underbart nu när våren har fått ordentligt fäste och bilen börjar snart undra om jag tagit ut skilsmässa då jag föredrar att cykla till jobb. På morgonen är det helt underbart att känna dofterna och höra fåglarna på vägen till jobb innan jag ska vara instängd på en operationsenhet med den stress som det innebär och förlust av utsikt eller kontakt med omvärlden. På samma sätt är det lika underbart trots en enorm trötthet att cykla hem då jag har en möjlighet att tömma kroppen och hjärnan på allt den varit med om under dagen. Eftersom det är en lång arbetsdag jag har så sparar jag också in lite träningstid då cyklingen ger mig min behövliga dagliga basmotion.  Sträckan dagligen blir totalt 16.5km och det är ganska lagom.

Jag har fått in en del svar på alla mina undersökningar och hitintills är det grönt kort som lyser. Helt underbart och jag hoppas att de sista svaren gör likadant.

Nu börjar så smått nedräkningen tills vi ska åka ner till svärmors hus i Spanien och det märks på Jörgen att han också längtar då han några dagar nu lagt ut gamla resfoton på facebook och sedan bett folk gissa var de är tagna. En liten lustiger lek :-).

Jag fortsätter med löpträningen och nu springer jag i en 5:30 takt vilket jag hoppas kunna pressa ner ännu mer. Det bör gå om man tittar på hur lite jag har kunnat springa i vår då olika virus landade i min kropp. Det hade varit jättekul att springa milen på 50 min så det är bara att hålla igång och så får jag se hur långt det räcker.

Nu ska jag bita tag i min blivande väska för efter den funderar jag på att virka ett par shorts till mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intervallträning och åter intervallträning så kan du nog passera 5min/km-strecket!! Kram

2012-05-16 @ 09:44:23
URL: http://Mylindskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0