Rastamössa för golfare snart är de 3



Nu är mössorna snart 3 i antal men ska bli 4 innan de är klara. Det är ett härligt golfgäng som ska ha dem på golfbanan för att synas ordentligt. Kul grej de har kommit på. Ingen lär väl missa dem på banan med dessa på huvudet.

Idag blev en stressig dag då jag på morgonen först var på sal och sövde och sedan skulle försöka hinna planera nästa veckas operationer. På eftermiddagen var jag förutom det även koordinator så jag kan erkänna att hur jag än sträckte mig så räckte jag inte till ändå. För att strö salt i såren så sa en kollega att han hade gjort "mitt" jobb eftersom jag "försvann". Alla som har fler arbetsuppgifter vet vad jag menar nu. Hur man än sträcker sig och jobbar för att ingen ska bli orättvist behandlad så finns det ändå alltid dom det är synd om. Jag har upptäckt att martyrer det finns det i överflöd och det är ingen idé att få dåligt samvete över dem för enda gången de är nöjda med livet är när de får sitta på tronen med tjänstefolk runt om sig. Jag är så glad att jag inte drabbats av den sjukan utan är nöjd både med livet och mitt arbete. Jag är ju faktiskt superrik. Jag har en hel drös ungar, gubben min, några riktigt fina vänner som jag älskar, min favoritbil, en katt som älskar mig, ett jobb som jag älskar och framförallt vad jag vet så är jag frisk tills någon bevisar motsatsen. Det enda som fattas mig är en liten mamma, en särskild chillnorway klänning som jag önskar mig, förmågan att springa maraton, 10 cm på längden, en liten miljon  :-).... men förutom det har jag allt!!

Varför har vi som har allt i detta landet så svårt att glädjas över det. Varför måste vissa ändå vara missnöjda och inte se allt de har utan bara fokusera på det de inte har? Det är så sorgligt att man inte ser längre än vad skygglapparna täcker. Tänk på stackarna som är utsatta för krig, svält och som inte har tak över huvudet. Jag förstår om de är ledsna och olyckliga men vi andra som egentligen har ett ansvar att vara lyckliga just för att vi är en bråkdel av jordens befolkning som har det så bra, vi har mage att klaga. Nä skärpning till oss alla och lycka till oss alla för vi är alla våran egen lyckas smed. Det är ingen annans ansvar, lyckan äger du själv!

Ikväll blir det packning som bara den inför skidresan. Imorgon ska jag jobba till lunch och därefter hämta lilla Stella. Vi ska lämna husnyckeln till Kenny som ska bygga tvättstuga åt oss och sedan får jag och Stella åka lite söderut för att hitta farsgubben då han ska sitta i Länsförsäkringars årsmöte i Lund. När vi väl fångat in honom bär det av till Branäs för ett par intensiva skiddagar. Superkul!!!

Jag får fortsätta hoppa i Echinaforceburken ett par dagar till då jag har en inre strid mot något virus. Jag har tänkt vinna kampen så det så....

Som avslutning idag vill jag visa upp lite livsgläde i form av en fantastisk tavla som min massörska Camilla Marydotter har målat. Hon är en konstnär utan dess like och jag hoppas att någon konstkännare upptäcker henne en dag för hon har en massa vackert i sig som hon behöver få ut på duk och som vi andra säkert mer än gärna vill njuta av. Vernissage åt Camilla!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag brukar säga att jag är glad o nöjd att jag är frisk, ha en härlig familj o min Tilda, goa vänner, har ett jobb, kan betala mina räkningar, köpa mat, de é glädje för mig. Ha en go långhelg på skidorna med en del av din familj. Puss <3<3<3

2012-03-07 @ 19:55:33
Postat av: Mormor Lotta

Håller verkligen med dig vad det gäller att vissa aldrig blir nöjda. Jag tror faktiskt det "står för något annat", men det är ingen ursäkt. man har alltid ett val och det mesta brukar att lösa sig.

Jag får önska dig en trevlig semester och hoppas att du håller dig frisk och kan njuta av din ledighet.



Många kramar fån Lotta

2012-03-07 @ 22:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0