Krokat Ipad fodral med Fulham



Då var Ipadfodralet till unga Mårtensson klart. Det är krokat i enkel krokmaska på krok 5 och så har jag broderat in fotbollsklubben Fulhams logga på den då det är hans favoritlag. Hoppas han blir nöjd med resultatet.

Idag var sista lediga dagen och nu blickar jag framemot att jobba kväll imorgon och på lördag har jag ett 12 tim långt jourpass. Jag är ledig på söndag så jag får lite helg i alla fall :-)

Idag inleddes dagen med en löprunda i lillolas. Underlaget var hur bra som helst inte alls för blött eller geggigt och det blåste inte så kraftigt från havet som det annars kan göra där nere.

Efter det så åkte jag o Hannah ner till Landskrona och det första vi möter i stan är en skylt på butik mini med rea 70%. Snacka om att jag totalt radiostyrd styrde kosan in dit och tömde affären på Stellas storlek. Nåja tömma är väl att ta i men ett bra köp blev det allt. Det skulle ha blivit totalt 1843kr men jag kom undan med 553 så visst var det en lyckoträff. Därefter blev det Olofssons då jag letar efter antingen en navyblå Chillnorway klänning eller så vill jag ha Odd Mollys marinblå fonda dress. De hade fonda dressen i blå men tyvär bara i storlek 2 och 3 och då ingick inga åror så jag gick tomhänt därifrån.  Chillnorway har de inte alls, så där fanns inget att hämta.

När vi kom hem så plockades cykeln fram dock inte min fina racercykel utan en annan lite billigare variant som jag har då jag tycker att det fortfarande är för fuktigt och det är rätt mycket grus på gatorna så jag väntar med den nya. Cykeln pumpades, fick lite kärlek och en provtur då jag hoppas på att vädret tillåter att jag cyklar till och från jobbet på lördag. Det börjar bli så pass ljust på morgonen att det kan vara dags att börja cykla. Enda kruxet är att när jag slutar på lördag är det redan mörkt men det får lösa sig då. From 1 april ska det tydligen börja kosta pengar att parkera på sjukhuset så jag hoppas att jag kommit igång ordentligt med cykeln så jag slipper betala för parkering. Har inte betalt en krona under alla år jag jobbat på sjukhuset så jag känner mig inte välvillig ett dugg att börja med det heller. Jag tycker att vi som jobbar i vården har inga favörer så parkera gratis kunde väl i alla fall varit en av dem.

Nu när Ipadfodralet är klart så har jag tre mössor kvar på väntelistan men innan dess ska jag trycka in en väska till Stella som jag lovat henne ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0