Krokad väska med virkade blommor



Idag blev Stellas väska klar. Den är krokad med krok 5 och jag har använt mig av enkel krokmaska. Därefter har jag virkat ett varv fm längs sidorna och sedan virkat ihop den med smygmaskor. Längs ovankanten har jag virkat solfjädersbågar hela vägen rung. Axelremmen är virkad med stolpar och sedan har jag sytt fast den från insidan. Jag virkade 4 blommor, 2 stora och 2 lite mindre, som jag sedan sydde fast på båda sidorna. Sessan var nöjd med resultatet.

Idag sprängde jag äntligen milvallen utomhus (10.66km). Den har jag bara sprungit inne på löpbandet tidigare så detta var en enorm lycka. Dessutom så sprang jag den under timmen vilket jag är jättenöjd med när det är första gången. Jag hade gärna sprungit lite till men Stella och Jörgen kom och hämtade mig så det var inte läge trots att jag faktiskt inte kände mig trött. De första 3 km var jobbigast sedan släppte allt och det var bara att fortsätta. Häftig känsla. Det enda som var lite neg. var väl att jag fick ont under trampdynorna fram och även en blåsa på varje fot men jag hoppas att det försvinner i takt med att jag blir mer van vid dessa avstånd. Nu känns det som att springtime i Helsingborg 5 maj kan vara ett realistiskt mål. Lite orolig för springtime är jag dock när jag fått höra av dem som sprungit att det ska vara ett par riktigt läskiga uppförsbackar och det är jag inte säker på att jag fixar ännu i alla fall. Så det är väl bara att fortsätta träna :-).

Idag kom Hannah hem från Stockholm igen och hon stannar tills på fredag. Mammalyxxxxx <3

Ikväll var Bodil och Kenny här. Bodil blev patient åt Stella vilket resulterade i en någon omild behandling från min dotters sida som upptäckte många sjukor på Bodil och till slut var hon alldeles tillplåstrad. Man kan inte säga annat än att Bodils tålamod var som en ängels. Jörgen och Kenny fick slutkollat inför mitt tvättstugeprojekt. Kenny ska fixa det åt mig nästa helg när vi är i Branäs och åker skidor så det blir superspännande att komma hem till en ny tvättstuga. De ska åka till Ikea imorgon och handla hem alltihopa. Huu vad jag längtar
Som avslutning idag blir en bild av Bodil som patient <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0