Kroka en väska



På kroken idag har jag ett härligt lila bomullsgarn som ska bli en väska till Stella. Jag tror att det sedan ska bli hjärtan och blommor på den om jag har förstått henne rätt. Jag krokar den först i ett stycke. Dvs jag tar bredden och så krokar jag dubbel längd. Efter det dubbelviker jag den. Virkar ett varv fasta maskor runt hela och virkar sedan ihop sidorna med smygmaskor. Sedan så virkar jag två likadana längder med fasta maskor som ska bli handtag som sedan sys fast på lagom avstånd. Slutligen broderar jag eller virkar jag på blommor och hjärtan. Jag har inte bestämt ännu vilket det blir.

Det blev cykling redan idag till jobb. Helt underbart väder och det var så skönt att sträckan skulle varit något längre. Enligt min mätare på cykeln är det 8.6km och enligt runkeepers GPS var det 8.2 km så någonstans där är det i alla fall. Jag har trott att det var över 9 km till Landskrona så där går jag bet på någon kilometer. Jag slutar jobba kl 21 så Jörgen har lovat att han och Stella ska komma och hämta mig. Det är inte säkert att cykla hem när det är mörkt för det finns inte ett enda gatljus på vägen upp till Glumslöv. Idag var i alla fall en härlig försmak av vad som komma skall.

Idag åkte Hannah tillbaka till Stockholm. Hon ska tillbringa helgen där och kommer igen på söndag. Nu är det inte så många dagar kvar innan hon kan flytta in i sitt studentrum. Hoppas det blir som hon tänkt sig.

Ikväll jobbar Linda så jag kommer att få träffa henne på MEWS- ronden. Det är en rond vi har för att fånga upp patienter i ett tidigt skede om de på något sätt försämras för att kort ge en beskrivning av vad det står för. Jag har inte vant mig ännu att min tös är så stor att hon är sjuksköterska på avdelningen det innebär ju att hennes mamma börjar bli gammal hahahaha

Sitter och kollar på vårrusets sida och undrar om någon vet om det kommer att finnas någon grupp som jag känner som ska springa som jag kanske kan hanka på. Jag har visserligen inte kollat om jag jobbar eller inte men finns det ingen grupp så är det ju ingen idé att kolla innan.

Jag har haft besök av världens bästa Bodil <3. Det var längesedan som vi fick en stund att bara sitta o prata om allt och inget. I dagens hets är det underbart att veta att fast man inte hörs eller ses hela tiden så finns man där för varandra. Det är världens känsla och trygghet att veta att hon finns där bakom och jag hoppas hon känner likadant. Kram på dig min bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0