Mössa och vantar





Ett set i melerat garn, Viola. Här blev det både en mössa med tofs samt ett par vantar i samma garn. Busenkelt när själva garnet ger mönstret. Detta är till gubben min.

Idag blev det en runda på Ikea, ovanligt lite folk får jag säga. Nu verkar vi ha ganska bra koll på allt till tvättstugan. Vi blev eniga direkt om vad vi tyckte vad snyggast och det är minsann inte det vanligaste i detta huset med två starka viljor.

Efter ikea blev det en löprunda ute som slutade i ett ordentligt håll. Blåsten var aldeles för jobbig för mig som glad amatör att springa i så de sista 300 meterna fick jag trots ovilja ge upp och gå sista biten hem.  Jag får nog komma till insikt nu att det får bli löpband framöver ett tag.

Nu blir det snart middag och gubben fick beställa bröllopsdagsmat så jag hade kanske förväntat mig något lite avancerat men önskan var potatis, sås och köttbullar.... ja ja man får väl vara glad för att han gillar husmanskost. I morse fick han omelett på sängen, typ.

Snart upp med stickorna nästa på tur är ett par vantar med sockar och pannband i set som ska gå till försäljning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0