Mössa med tofs



Det har blivit så mycket strumpor på sistone så jag var bara tvungen att klämma in en mössa emellan. Jag har stickat den på rundsticka 4 och sedan gjort en tofs med hjälp av en pompom maker som jag fått av en kompis mamma som bor i Florida.  Så enkelt det var och så jämn tofsen blev med en sådan maker, så tusen tack igen Pat för gåvan :-). I helgen lägger jag kanske ut mönstret om intresse finns på mössan.

Idag är sista lediga dagen inför jobbehelg så det gäller att passa på och göra allt klart inför det. Idag blir det en runda till center syd med Linda för att få se något annat än jobbets eller hemmets väggar vilket det lätt blir i vardagen.



En liten bild på mina pompommakers. Jag tror jag sett dem även på Panduro. Jag rekommenderar dem i vart fall varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0