Rastamössa för golfare



Ett gäng damer på mitt jobb har en liten privat golfklubb. De lämnade garn och beskrivning för att få dessa mössor uppstickade. Fyra stycken vill de ha men jag har bara gjort en nu som de kan ta och testa och smaka av om det verkligen är en sådan de vill ha. Mössan är stickad i garnet Tanja

Igår började jag med förberedelserna inför en coloskopi idag. Det blev fasta vilket började på lördagkvällen men söndag blev det bara klar dryck och jag avslutade kvällen med att dricka 2 liter laxabon. Det var inte jättegott men inte det värsta jag druckit heller. Efter en liten stund i kylen så funkade det att få ner. Lite champagne hjälpte såklart till också. Det stod att effekt skulle ske inom någon timma så efter tre timmar och bara vansinnigt ont i magen började jag undra om något var galet. Ett tag hade jag så ont så jag trodde nästan att jag skulle föda barn. Kruxet var ju bara att jag inte var gravid.... på fjärde timmen började det ske och sedan roade jag mig med korta löpturer genom hela natten från säng till toa. Blev bekymrad då jag skulle dricka 2 liter till på morgonen hur de skulle hinna komma ut innan undersökningen om det nu tog så lång tid. Jag gick upp i morse och drack upp resterande 2 liter mellan 7 och 8. Halv nio ringer det från sjukhuset och direkt förstod jag att något var galet.
Syster lät meddela att doktorn var sjuk och undersökningen inställd......... plötsligt stod tiden stilla..... kan inte vara sant.... allt detta for nothing..... vikarierande då....... nej det finns ingen var svaret....... Men jag ringde tidigt säger hon ifall du inte hunnit dricka de 2 literna nu på morgonen. Då konstaterade jag snabbt för mig själv att jag precis druckit dem för att vara duktig patient och nu har jag en massa toatimmar framför mig..... jag har tagit kompledigt för detta.... from idag skulle jag ju slippa vara orolig för att det var något farligt i magen..... oj jag glömde ju tycka synd om den sjuka doktorn...  hoppas han snart blir kry. Varför klingar det plötsligt Murphys lag i bakhuvudet på mig :-(. Tyvärr kan jag inte lägga mig och kompensera den sömnlösa natten då morgonens intag lockar mig till toan och jag blev för stressad för avslappning.

Jag tror jag äter, väntar ut toan och sticker ut till Påljsö skog och försöker lägga det bakom mig. Dit i tanken ska jag ta med mig My som är nybliven mamma till sötaste bebben. Hon får nog snart också komma ut o springa men idag får hon nöja sig med att följa med mig i tanken :-).

Fick igår veta att min Hannah kommer hem några dagar från den 27 feb och det ska bli jättehärligt att ha henne hemma några dagar innan hennes nya liv börjar då hon flyttar in i sitt studentrum.

The show must go on



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0