Mössa och vantar







Ett litet set med mössa och vantar. Det är stickat i garnet Viola 100% acryl med sticka 5. Mössan är stickad enligt mönstret som jag bjuder på lite längre ner och vantarna är stickade enligt basmönster. För att göra dem lite roligare har jag sytt på en snöflinga med maskstygn. Därefter har jag gjort en tofs med min pompom maker och där har jag blandat det blå och gråa garnet för att matcha vantarna och sytt fast på mössan. Den sista bilden visar den söta ägaren till detta set.

Idag åkte Linda o Alex till Thailand. Just nu hänger de förmodligen någonstans över Iran/Irak. Det är några nervösa timmar nu innan jag vet att de landat säkert. Innan de åkte var de förbi på jobb och fick en hejdåkram av en liten snyftande mor.

Imorgon kommer Hannah hem från Stockholm och ska vara hemma en vecka. Det ska bli skönt att ge henne lite kärlek. Vi har redan bestämt att vi ska ha en sushiorgie imorgon. Smaskens

Nu har jag långhelg, så idag blir det ett glas rött för att fira samt en lugn stickekväll hoppas jag i väntan på att alla barn ska landa där de bör <3  Imorgon blir en jätteintensiv dag så nu ska jag passa på o njuuuta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0