Mössa och vantar




Ett set med mössa och vantar till Stella i ekologisk 100% ull. Garnet är melerat i rosa toner och jag har använt mig av sticka 5.

Idag var så dagen D då coloskopi skulle utföras. Jag infann mig kl 8 i på endoscopin i Malmö där man fick som ett litet bås med egen toa där jag skulle befinna mig och laxera med ytterligare 2 liter laxabon fram till själva undersökningen som skulle ske kl 11. I anslutningen till de här båsen låg själva undersökningsrummet så man hörde allt som sades där inne. Det var inte helt psykologiskt då jag hörde en man före mig skrika där inne och jag hörde personalen be honom försöka slappna av. Från att varit lite rädd o orolig kan jag säga att jag plötsligt var superskraj istället och väldigt nära att packa ihop och gå därifrån igen.
Innan undersökningen fick jag en nål och sedan var det dags. Personalen var väldigt tillmötesgående och trevlig. När doktorn kom in låg jag på bordet och skakade som ett aspelöv. Han var dock superlugn och trevlig och väldigt professionell. Jag fick lite dormicum och en liten dos ketogan och sedan genomfördes undersökningen. Doktorn sa att han hade aldrig sett så rena tarmar. Ja inte undra på det tänkte jag för jag har ju laxerat i två omgångar under de tre senaste dygnen. Totalt 8 liter laxabon har passerat så det vore själva den om jag inte var kliniskt ren hahaha.
Jag kan konstatera för er som inte gjort det att om ni någonsin ska gå igenom det så lyssna inte på alla andra. Detta var på sin höjd lite obehagligt och knappt ens det. Utan tvekan har jag lagt en miljon ton oro och rädsla på detta helt i onödan. Det enda jag ångrar av dagen är att jag tog ketogan och dormicum för jag blev så dålig av detta, kräktes och blev påverkad så som när man vid några tillfällen i livet druckit för mycket och sedan ångrar sig. Det var inte värt den känslan så ska jag någonsin göra det igen blir det på nykter fot. Denna gången gick jag därifrån med doktorns ok stämpel, allt såg bra ut och det var dagens glädjerus.

Hannah har kommit hem o myser med mig i soffan superskönt att få rå om henne lite. Tänk vad de vanliga grå vardagarna är underbara och dem vill man ha många av. Nu hoppas jag på att få en natt med lite mer sömn än vad de föregående bjudit på. Imorgon är en ny dag och den känns redan lite ljusare :-)



Kommentarer
Postat av: Bara jag

Skönt att allt gick bra o att du fick OK stämplen i "rumpan" Kul o följa dig på din blogg, känns som om jag träffar dig fast jag inte gör det, men på fredag får jag hänga i din soffa när du stickar o vi snackar massa "skit" Puss <3<3<3

2012-02-22 @ 18:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0